Σάββατο, 19 Μαρτίου 2016

Πληρώνουμε 320 εκ. ευρώ το χρόνο για κρατικά αυτοκίνητα,


 

 Από παλιά η υπόθεση με τα κρατικά αυτοκίνητα, ήταν «αμαρτωλή» και ως προς τον τρόπο που χρησιμοποιούνται και για την απίστευτη σπατάλη, προκειμένου να διατηρηθεί και να συντηρηθεί ο «στόλος» τους… Ακόμα και σήμερα, παρά τις οποίες προσπάθειες που έχουν γίνει, για να μπει μια τάξη στο Δημόσιο, ουδείς γνωρίζει τον ακριβή αριθμό τους, ποιοι διακινούνται με αυτά, και κυρίως πόσα πραγματικά χρειάζονται.
 Κι όμως κάθε χρόνο οι Έλληνες φορολογούμενοι, πληρώνουν το εξωφρενικό και ασύλληπτο ποσόν, των 320 εκ. ευρώ… για να υπάρχουν.
 Αυτό το… χάος, επιχείρησαν-άλλα ουσιαστικά χωρίς αποτέλεσμα-να διαχειριστούν οι προηγούμενες κυβερνήσεις του Κώστα Καραμανλή με το «σεμνά και ταπεινά» και του Γιώργου Παπανδρέου, που στην αρχή όλοι οι υπουργοί του, κινούντο με Ι.Χ μικρού κυβισμού, άλλα γρήγορα κάθε πρωτοβουλία έπεσε στο κενό. Σύντομα εμφανιστήκαν οι θηριώδεις ΒΜW, με θωρακισμένο αμάξωμα και αλεξίσφαιρα τζάμια. Στη «μικρή» Ελλάδα, κάποτε υπήρχαν δυο Rolls Royce για τον βασιλιά και μια Linconl για τον δικτάτορα Παπαδόπουλο. Σήμερα έχουν αντικατασταθεί με δυο υπερσύγχρονες ΒΜW που μπορούν να αντιμετωπίσουν ένα ολόκληρο στρατό… Στοίχησαν στο κράτος 1,5 εκ. ευρώ. Εσωτερικά τα αυτοκίνητα αυτά, μπορούν να προσφέρουν όλες τις ανέσεις στον κάτοχό τους. Η λέξη χλιδή, δεν αποτυπώνει όσα μπορεί να διαθέτει κάποια έκδοση του συγκεκριμένου αυτοκινήτου. Δερμάτινα καθίσματα, τηλεοράσεις, δορυφορικά συστήματα, είναι μερικές από τις ανέσεις που απολαμβάνει ο κάτοχός τους. Ωστόσο, για να φτάσει η αξία ενός τέτοιου αυτοκινήτου στις 750.000 ευρώ, χρειάζονται κι άλλα… Η 7 Series, είναι σχεδιασμένη ώστε να αντέχει σε επιθέσεις κάθε τύπου οπλοπολυβόλων. Η «πανοπλία» του αποτελείται από έναν εξαιρετικά ισχυρό χάλυβα, και χρησιμοποιεί το αμάξωμα ως ένα δεύτερο επίπεδο προστασίας. Η BMW έχει σχεδιάσει τα αυτοκίνητα αυτά, ώστε να μην έχουν κανένα πρόβλημα εφόσον κάποιος πραγματοποιήσει επίθεση με τα εξής όπλα: Μ16, Heckler & Koch G3, Steyer AUG, Kalashnikov RPK-74, Kalashnikov AK-47, FN FAL και Steyer AUG είναι τα όπλα που χρησιμοποιήθηκαν από την εταιρία στις δοκιμές της αλεξίσφαιρης προστασίας του αυτοκινήτου. Στις δοκιμές, το αυτοκίνητο ανταποκρίθηκε θετικά σε επιθέσεις από εκρηκτικές ύλες, αλλά και χειροβομβίδες. Μάλιστα, η BMW ξέροντας ποια είναι τα πιο αδύνατα σημεία ενός αμαξιού, έχει καταφέρει να θωρακίσει έξτρα τα παράθυρα, το αμάξωμα και τις πόρτες της BMW 7 Series High Quality. Με το ένα από αυτά τα «θηρία» κυκλοφορούσε ο Αντώνης Σαμαράς και με το άλλο ο Ευάγγελος Βενιζέλος.
  Ο Αλέξης Τσίπρας, παρέλαβε και χρησιμοποιεί το αυτοκίνητο που ειχε ο Κ. Καραμανλής, ένα Audi, με πινακίδες Θεσσαλονίκης. Το ελληνικό κράτος λοιπόν ,προσπαθεί να βάλει σε μια τάξη τα οικονομικά του, κάνοντας συχνά επώδυνες περικοπές, αλλά εδώ και τέσσερα χρόνια δεν μπορεί να συντάξει ένα μητρώο που να καταγράφει τον αριθμό και την ποιότητα των κρατικών αυτοκινήτων! Το 2006 τα κρατικά αυτοκίνητα υπολογίστηκαν σε 57.654. Το ετήσιο κόστος κίνησης και συντήρησης – επισκευών έφτανε τα 350 εκατομμύρια ευρώ. Το 2010 είχαν μειωθεί στις 44.000 και το ετήσιο κόστος τους στα 320 εκατ. ευρώ. Τότε, στο πλαίσιο της μείωσης του λειτουργικού κόστους του Δημοσίου, υπογράφτηκε Κοινή Υπουργική Απόφαση ,η οποία προέβλεπε και την απόσυρση όλων των κρατικών οχημάτων με κυβισμό μεγαλύτερο των 1.400 κ. εκ. και την αντικατάστασή τους με άλλα μικρότερης ιπποδύναμης. Βεβαίως, υπήρχαν και οι περιπτώσεις που εξαιρούνταν, για τις οποίες όμως, έπρεπε να εκδίδονται αντίστοιχες αποφάσεις από τις αρμόδιες υπηρεσίες. Η προθεσμία για την απόσυρση και τη διαδικασία των εξαιρέσεων έληξε στις 31 Δεκεμβρίου 2010, αλλά αρκετές κρατικές υπηρεσίες συνέχιζαν να κινούν τα αυτοκίνητα που διέθεταν χωρίς να αποσύρουν τα άνω των 1.400 κ. εκ., ούτε να έχουν εκδώσει σχετικές αποφάσεις εξαίρεσης. Δηλαδή έγραψαν την ΚΥΑ στα παλαιότερα των... ελαστικών τους. Μάλιστα, παρατηρήθηκε πως οι αποκεντρωμένες διοικήσεις (κρατικές υπηρεσίες ανά περιφέρεια) συνέχιζαν να εκδίδουν κανονικά αποφάσεις κίνησης, ανεξάρτητα από το εάν ένα συγκεκριμένο όχημα θα έπρεπε να έχει αποσυρθεί. Βεβαίως, τα πράγματα δεν ήταν απλά. Οι αρμόδιες υπηρεσίες σημείωναν ότι δεν μπορούν να προχωρήσουν στην άμεση εφαρμογή του μέτρου, καθώς η απόσυρση και η αντικατάσταση των οχημάτων προϋπέθεταν κονδύλια, τα οποία στο πλαίσιο των περικοπών δεν υπήρχαν. Έτσι φτάσαμε στον Ιούλιο του 2013, χωρίς να υπάρχει συνολική εικόνα για τον «κρατικό στόλο» αυτοκινήτων, τις δαπάνες, τις αποσύρσεις κ.λπ. Το υπουργείο Διοικητικής Μεταρρύθμισης και Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης πήρε πρωτοβουλία για τη δημιουργία ενός Μητρώου Κρατικών Αυτοκινήτων, όπου θα καταγραφούν όλα τα οχήματα του Δημοσίου, δημιουργώντας μια αξιόπιστη βάση δεδομένων. Ταυτόχρονα, δόθηκε νέα κατεύθυνση για την απόσυρση των αυτοκινήτων «πολυτελούς χαρακτήρα», προφανούς δαπανηρής συντήρησης και λειτουργίας, καθώς και των πεπαλαιωμένων οχημάτων, που επίσης έχουν ακριβή συντήρηση. Το υπουργείο εκτιμούσε ότι εφόσον υλοποιηθεί η απόσυρση θα υπάρξει μείωση των λειτουργικών εξόδων πάνω από 20% . Είναι αλήθεια πάντως ότι τον τελευταίο καιρό, υπήρξε περιορισμός στην αγορά νέων κρατικών αυτοκινήτων, πολλές φορές με συνέπειες στην ποιότητα και στην ασφάλεια «μάχιμων» υπηρεσιών, όπως ασθενοφόρα του ΕΚΑΒ ή περιπολικά της ΕΛ.ΑΣ. Έτσι, το πρώτο εξάμηνο του 2013 αγοράστηκαν 213 κρατικά οχήματα (με έγκριση από το υπουργείο ΔΙΜΗΔ) έναντι 2.463 όλο το 2012. Το 2012 η ΕΛ.ΑΣ. είχε προμηθευτεί 1.609 οχήματα, η Πυροσβεστική 231 και το υπουργείο Υγείας – ΕΚΑΒ 255. Στο πρώτο εξάμηνο του 2013, η ΕΛ.ΑΣ πήρε μόλις 76, το ΕΚΑΒ 7 και η Πυροσβεστική κανένα! Το 2012 για την κίνηση και λειτουργία των οχημάτων που χρησιμοποιούνται από την πολιτική ηγεσία και όλων εν γένει των εξυπηρετούμενων προσώπων, το κόστος ανήλθε σε 269.122 ευρώ. Από τα χρήματα αυτά τα 233.450 ευρώ μεταφράζονται σε 91.623 λίτρα καυσίμων και σε κόστος συντήρησης ύψους 35.672 ευρώ. Το 2009 οι δαπάνες για τις επισκευές και τη συντήρησή τους ήταν 156.311,14 ευρώ, ενώ το 2010 47.684,53 ευρώ. Η κατανάλωση βενζίνης διαμορφώθηκε από 389.289 λίτρα το 2009 σε 128.020 λίτρα το 2010, μειωμένη κατά 67,1%
Τα πρόσωπα που εξυπηρετούνται με τα αυτοκίνητα του στόλου των κρατικών αυτοκινήτων, είναι: • Ο Πρόεδρος της Δημοκρατίας. • Ο Αρχιεπίσκοπος Αθηνών και Πάσης Ελλάδος. • Οι Αντιπρόεδροι της Κυβέρνησης. • Ο Αρχηγός της Αξιωματικής Αντιπολίτευσης και οι αρχηγοί των κομμάτων που εκπροσωπούνται στη Βουλή των Ελλήνων και την Ευρωβουλή. • Οι υπουργοί, αναπληρωτές υπουργού και υφυπουργοί. • Ο Πρόεδρος του Στ. Ε, ο Πρόεδρος και ο Εισαγγελέας του Αρείου Πάγου, ο Πρόεδρος και ο Γενικός Επίτροπος της Επικρατείας του Ελεγκτικού Συνεδρίου, ο Γενικός Επίτροπος της Επικρατείας των τακτικών διοικητικών δικαστηρίων και ο Πρόεδρος του ΝΣΚ. • Οι Πρόεδροι των Συνταγματικά Κατοχυρωμένων Ανεξάρτητων Αρχών. • Οι τέως πρόεδροι κοινοβουλευτικών κυβερνήσεων που έλαβαν ψήφο εμπιστοσύνης από τη Βουλή, καθώς και οι τέως πρόεδροι δημοκρατικών κυβερνήσεων και Πρόεδροι Δημοκρατίας που χρημάτισαν πρόεδροι μετά το 1974 (μεταπολίτευση) • Οι επίσημοι προσκεκλημένοι της ελληνικής κυβέρνησης. Το όλο εγχείρημα εχει αναλάβει ο υπουργός Διοικητικής Μεταρρύθμισης Γιώργος Κατρουγκαλος που βιάζεται να το φέρει σε πέρας, προκειμένου να «ζεστάνει» το δημόσια ταμεία. Βέβαια η όλη διαδικασία δεν είναι απλή. Χρειάζεται λεπτομερής καταγραφή, διαγωνισμός ,και το κυριότερο, να βρεθούν ενδιαφερόμενοι. Στις μέρες μας ένα μεγάλο και δαπανηρό αυτοκίνητο, αφ ενός αποτελεί στόχο, αφ ετέρου είναι ασύμφορο.
 Πάντως το πρώτο δείγμα γραφής από τα μελή της νέας κυβέρνησης, είναι διαφορετικό. Οι υπουργοί δεν χρειάζονται κρατικά αυτοκίνητα, ήδη ο υπουργός Οικονομικών Γιάνης Βαρουφάκης μετακινείται με... ταξί, ο υπουργός Εργασίας Πάνος Σκουρλέτης με ένα παλιό ΙΧ, όπως και ο αναπληρωτής υπουργός Υγείας Δημήτρης Στρατούλης, ενώ πολλοί από τους υπόλοιπους, έχουν προς το παρόν τα δικά τους αυτοκίνητα.. Η απόφαση πάντως του Αλέξη Τσίπρα να πουλήσει τα κρατικά αυτοκίνητα, είναι αντιγραφή της ιδέας ,που είχε πρόσφατα ο περίπου συνομήλικος του πρωθυπουργός της Ιταλίας Ματεο Ράντσι. Μέσω διαδικτύου πούλησε πενήντα δύο κρατικά αυτοκίνητα μεγάλου κυβισμού κατά την πρώτη φάση της δημοπρασίας που έχει αποφασίσει, στο πλαίσιο του σχεδίου του περικοπής κρατικών δαπανών. Συνολικά συγκεντρώθηκαν 371.400 ευρώ. Η δημοπρασία ξεκίνησε με αρχική τιμή 4.000 ευρώ κατά μέσο όρο για κάθε αυτοκίνητο ,και έκλεισε στα 7.142 ευρώ, όπως διευκρίνισε η ιταλική κυβέρνηση σε ανακοίνωσή της.
  Το σχέδιο του Ρέντσι προβλέπει την εξοικονόμηση 5 με 7 δισεκατομμυρίων ευρώ, όμως η πώληση των «μπλε αυτοκινήτων» έχει και συμβολικό χαρακτήρα την ώρα που η ιταλική κυβέρνηση, προσπαθεί να περικόψει τα έξοδα των πολιτικών, η αξιοπιστία των οποίων έχει πληγεί, έπειτα από μια σειρά σκανδάλων διαφθοράς. Συνολικά περισσότεροι από 1 εκατομμύριο άνθρωποι επισκέφθηκαν την ιστοσελίδα, απ’ όπου πουλήθηκαν αυτοκίνητα μάρκας Alfa Romeo, Lancia και Audi τα οποία ανήκαν στα υπουργεία Εσωτερικών και Άμυνας.

  Δημήτρης Σταυρόπουλος

 Αναδημοσιευση Απο Motori gr